* Jangan Salah Strategi

Bukan sedikit bilangan pelabur yang membeli saham tanpa mengetahui apakah objektif mereka membeli saham.  Objektif merujuk kepada samada membeli untuk jangka pendeik, pertengahan atau panjang.

Pentingnya mengetahui objektif ketika membeli saham ialah kerana setiap objektif harus mempunyai strategi berbeza. Jika pelabur menggunakan strategi yang tidak sesuai dengan objektifnya, maka  ia akan mengundang kegagalan.

Ada beberapa strategi dalam pelaburan antaranya sering kita dengar ialah strategi kontrarian, strategi momentum, strategi nilai dan lain-lain. Yang mana satukah perlu seorang pelabur gunakan jika membeli saham untuk jangka pendek?. Jika pelabur tersalah strategi maka ia akan menerima padah. Untuk mengelakkan perkara ini maka adalah disyorkan supaya pelabur mengambil perhatian akan perkara ini.

Maka, amat penting menetakan objektif sesuatu saham yang dibeli dan mengetahui strategi sesuai yang perlu dilaksanakan. Melabur tanpa objektif dan strategi bermakna melabur membuta tuli. Ia adalah pertaruhan yang amat tinggi risikonya.

Testimoni Peserta KURSUS DUNIA SAHAM

 

Sabri Jalil

http:///kursussaham.com

Scroll to Top